ICT-AAC Susretnica

ICT-AAC Susretnica

Aplikacija Susretnica osmišljena je u svrhu podizanja svijesti o važnosti ispravnog pristupanja osobama s različitim tipovima invaliditeta.

Ljudi često u želji da pomognu osobi s invaliditetom, zbog krivog pristupa dovedu ne samo osobu s invaliditetom u neugodan položaj, već i sebe, nakon čega se loše osjećaju te odustaju u budućim situacijama uopće pristupiti osobi s invaliditetom. Stoga je svrha ove aplikacije upravo prikazati na praktičnim i životnim primjerima što je ispravno u ovom kontekstu. Aplikacija je razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, a u samoj aplikaciji su obuhvaćene različite svakodnevne situacije (npr. čekanje na kolodvoru, ulazak u dizalo, prelazak raskrižja, parkiralište itd.) u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije. Vrlo često osobe koje žele pomoći odmah kreću u akciju, bez da uopće pitaju osobu s invaliditetom treba li joj pomoć i želi li uopće pomoć, što je prva i osnovna stvar na koju se žele uputiti korisnici ove aplikacije. Točnije, želi se naglasiti da uvijek treba prvo pozdraviti i predstaviti se te pitati osobu treba li joj i želi li prihvatiti ponuđenu pomoć, asistenciju ili ostvariti bilo koji oblik komunikacije. Ono na što dalje upućuje ova aplikacija je na koji način se pruža pomoć ili asistencija u različitim situacijama osobama s različitim tipovima invaliditeta (npr. slijepim osobama, gluhim osobama, osobama u kolicima i sl.). Aplikacija na atraktivan način, uz odabir jednog od dva ponuđena avatara, prikazuje različite svakodnevne situacije te u obliku svojevrsnog kviza navodi korisnika do ispravnih spoznaja o pristupu i oblicima komunikacije s osobama s invaliditetom. Uz to, aplikacija je također i pristupačna, što znači da je mogu koristiti osobe s različitim tipovima invaliditeta, točnije ugrađene su određene prilagodbe poput opcije koja simulira rad čitača zaslona.

Ova aplikacija primarno može doprinijeti u podizanju svijesti o tome koliko je važno znati ispravno pristupiti osobama s invaliditetom u svakodnevnim situacijama, naučiti korisnika o ispravnim pristupima koji se, uz neke općenite segmente, odnose i na tip/vrstu invaliditeta, dok sekundarno potiče korisnika na razmišljanje o važnosti pristupačnih rješenja te povećava svijest o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom. 

Aplikaciju možete preuzeti iz internetske trgovine aplikacijama Play Store za Android uređaje dok verziju za Apple uređaje možete preuzeti putem trgovine App Store.

Aplikaciju možete pokrenuti i putem internetskih preglednika putem sljedeće poveznice: POVEZNICA.

 

Upotreba aplikacije

Upute za prvo pokretanje aplikacije Susretnica:

S obzirom na to da je u aplikaciju Susretnica ugrađena opcija Naracija koja simulira rad čitača zaslona (namijenjena osobama s oštećenjem vida), pri prvom pokretanju aplikacije potrebno je:

  • Za korištenje aplikacije s uključenom naracijom, dugo držati lijevi klik miša ili prst na zaslonu, sve dok ne čujete zvučni signal da je naracija uključena.
  • Za korištenje aplikacije bez opcije naracije, napraviti kratki lijevi klik miša ili jednostruki dodir zaslona.
  • Dodatno, opciju naracije moguće je naknadno uključiti, tj. isključiti unutar postavki aplikacije.

Prilikom pokretanja aplikacije svaki drugi put će Vaš odabir biti pohranjen.

Upute za korištenje naracije:

U aplikaciji Susretnica moguće je uključiti opciju Naracija koja simulira rad čitača zaslona. Moguće ju je uključiti unutar postavki koje se uvijek nalaze u gornjem desnom kutu zaslona. Kada je Naracija uključena, uz odgovarajuću interakciju, čitaju se svi elementi sučelja što je različito od uključivanja opcije Zvuk za koju se zvukovi reproduciraju jedino u slučaju točnog/netočnog odgovora.

Nakon što je Naracija uključena, aplikacija se koristi na sljedeći način:

1. Kretanje po elementima sučelja

  • Korisnik se po elementima sučelja može kretati lijevim klikom miša (za Web aplikaciju), tj. jednostrukim dodirom zaslona (za Android aplikaciju)
  • Postoje dvije vrste elemenata sučelja u aplikaciji: tekst i tipka. Za element koji je tipka, nakon klika, tj. dodira zaslona, prvo se čita ključna riječ tipka, a zatim naziv elementa.
  • Kretanje po elementima je kružno, nakon zadnjeg elementa sučelja ponovno se čita prvi.

2. Odabir elementa sučelja

  • Odabir elementa sučelja korisnik vrši lijevim dvoklikom miša (za Web aplikaciju), tj. dvostrukim dodirom zaslona (za Android aplikaciju)
  • Elementi koje je moguće odabrati su tipke. 

Dodatno, svakim dolaskom na novu scenu reproducira se zvuk Nova scena.

Primjer korištenja naracije na sceni odabira avatara slijedi u nastavku.

U primjeru želimo odabrati Marka kao avatar koji ćemo koristiti kroz aplikaciju.

Elementi koji se nalaze na zaslonu su:

  • tekst: Odaberi avatar
  • tipka: Marko
  • tipka: Ana
  • tipka: Postavke

Dolaskom na scenu reproducira se zvuk Nova scena.

Kako bi odabrali Marka potrebno je pratiti sljedeće korake:

  1. Započeti kretanje po elementima sučelja lijevim klikom miša, tj. jednostrukim dodirom zaslona čime se reproducira zvuk: Odaberi avatar
  2. Nastaviti kretanje po elementima sučelja lijevim klikom miša, tj. jednostrukim dodirom zaslona čime se reproducira zvuk: Tipka Marko
  3. Izvršiti odabir elementa sučelja (Tipka Marko) lijevim dvoklikom miša, tj. dvostrukim dodirom zaslona.

Ovime je Marko odabran kao avatar te se dogodio prelazak na novu scenu.