ICT-AAC Susretnica

ICT-AAC Susretnica

Aplikacija Susretnica osmišljena je u svrhu podizanja svijesti o važnosti ispravnog pristupanja osobama s različitim tipovima invaliditeta.

Ljudi često u želji da pomognu osobi s invaliditetom, zbog krivog pristupa dovedu ne samo osobu s invaliditetom u neugodan položaj, već i sebe, nakon čega se loše osjećaju te odustaju u budućim situacijama uopće pristupiti osobi s invaliditetom. Stoga je svrha ove aplikacije upravo prikazati na praktičnim i životnim primjerima što je ispravno u ovom kontekstu. Aplikacija je razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, a u samoj aplikaciji su obuhvaćene različite svakodnevne situacije (npr. čekanje na kolodvoru, ulazak u dizalo, prelazak raskrižja, parkiralište itd.) u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije. Vrlo često osobe koje žele pomoći odmah kreću u akciju, bez da uopće pitaju osobu s invaliditetom treba li joj pomoć i želi li uopće pomoć, što je prva i osnovna stvar na koju se žele uputiti korisnici ove aplikacije. Točnije, želi se naglasiti da uvijek treba prvo pozdraviti i predstaviti se te pitati osobu treba li joj i želi li prihvatiti ponuđenu pomoć, asistenciju ili ostvariti bilo koji oblik komunikacije. Ono na što dalje upućuje ova aplikacija je na koji način se pruža pomoć ili asistencija u različitim situacijama osobama s različitim tipovima invaliditeta (npr. slijepim osobama, gluhim osobama, osobama u kolicima i sl.). Aplikacija na atraktivan način, uz odabir jednog od dva ponuđena avatara, prikazuje različite svakodnevne situacije te u obliku svojevrsnog kviza navodi korisnika do ispravnih spoznaja o pristupu i oblicima komunikacije s osobama s invaliditetom. Uz to, aplikacija je također i pristupačna, što znači da je mogu koristiti osobe s različitim tipovima invaliditeta, točnije ugrađene su određene prilagodbe poput opcije koja simulira rad čitača zaslona.

Ova aplikacija primarno može doprinijeti u podizanju svijesti o tome koliko je važno znati ispravno pristupiti osobama s invaliditetom u svakodnevnim situacijama, naučiti korisnika o ispravnim pristupima koji se, uz neke općenite segmente, odnose i na tip/vrstu invaliditeta, dok sekundarno potiče korisnika na razmišljanje o važnosti pristupačnih rješenja te povećava svijest o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom. 

Aplikaciju možete pokrenuti u internetskom pregledniku sa sljedeće poveznice: POVEZNICA.

Verziju aplikacije za operacijski sustav Android možete preuzeti putem trgovine Play Store dok verziju za Apple uređaje možete preuzeti putem trgovine App Store.

 

Upotreba aplikacije

Upute za prvo pokretanje aplikacije Susretnica:

S obzirom na to da je u aplikaciju Susretnica ugrađena opcija Naracija koja simulira rad čitača zaslona (namijenjena osobama s oštećenjem vida), pri prvom pokretanju aplikacije potrebno je:

  • Za korištenje aplikacije s uključenom naracijom, dugo držati lijevi klik miša ili prst na zaslonu, sve dok ne čujete zvučni signal da je naracija uključena.
  • Za korištenje aplikacije bez opcije naracije, napraviti kratki lijevi klik miša ili jednostruki dodir zaslona.
  • Dodatno, opciju naracije moguće je naknadno uključiti, tj. isključiti unutar postavki aplikacije.

Prilikom pokretanja aplikacije svaki drugi put će Vaš odabir biti pohranjen.

Upute za korištenje naracije:

U aplikaciji Susretnica moguće je uključiti opciju Naracija koja simulira rad čitača zaslona. Moguće ju je uključiti unutar postavki koje se uvijek nalaze u gornjem desnom kutu zaslona. Kada je Naracija uključena, uz odgovarajuću interakciju, čitaju se svi elementi sučelja što je različito od uključivanja opcije Zvuk za koju se zvukovi reproduciraju jedino u slučaju točnog/netočnog odgovora.

Nakon što je Naracija uključena, aplikacija se koristi na sljedeći način:

1. Kretanje po elementima sučelja

  • Korisnik se po elementima sučelja može kretati lijevim klikom miša (za Web aplikaciju), tj. jednostrukim dodirom zaslona (za Android aplikaciju)
  • Postoje dvije vrste elemenata sučelja u aplikaciji: tekst i tipka. Za element koji je tipka, nakon klika, tj. dodira zaslona, prvo se čita ključna riječ tipka, a zatim naziv elementa.
  • Kretanje po elementima je kružno, nakon zadnjeg elementa sučelja ponovno se čita prvi.

2. Odabir elementa sučelja

  • Odabir elementa sučelja korisnik vrši lijevim dvoklikom miša (za Web aplikaciju), tj. dvostrukim dodirom zaslona (za Android aplikaciju)
  • Elementi koje je moguće odabrati su tipke. 

Dodatno, svakim dolaskom na novu scenu reproducira se zvuk Nova scena.

Primjer korištenja naracije na sceni odabira avatara slijedi u nastavku.

U primjeru želimo odabrati Marka kao avatar koji ćemo koristiti kroz aplikaciju.

Elementi koji se nalaze na zaslonu su:

  • tekst: Odaberi avatar
  • tipka: Marko
  • tipka: Ana
  • tipka: Postavke

Dolaskom na scenu reproducira se zvuk Nova scena.

Kako bi odabrali Marka potrebno je pratiti sljedeće korake:

  1. Započeti kretanje po elementima sučelja lijevim klikom miša, tj. jednostrukim dodirom zaslona čime se reproducira zvuk: Odaberi avatar
  2. Nastaviti kretanje po elementima sučelja lijevim klikom miša, tj. jednostrukim dodirom zaslona čime se reproducira zvuk: Tipka Marko
  3. Izvršiti odabir elementa sučelja (Tipka Marko) lijevim dvoklikom miša, tj. dvostrukim dodirom zaslona.

Ovime je Marko odabran kao avatar te se dogodio prelazak na novu scenu.