ICT-AAC Matematička igraonica

ICT-AAC Matematička igraonica

U matematičkom opismenjavanju svoj doprinos daje aplikacija ICT-AAC Matematička igraonica kojom se potiče razvoj matematičkih (pred)vještina (razumijevanje postojanja objekta, sposobnost prepoznavanja i razlikovanja količine, manipulacija brojevima, razumijevanje redoslijeda brojeva te općenito razumijevanje brojevnog sustava).

Jasna je veza između jezičnih i matematičkih sposobnosti i poznato je da se mnoga matematička znanja usvajaju znatno prije početka formalne poduke. Djeci je jednostavnije razumjeti matematičke koncepte ako su ih imali prilike iskusiti na konkretnim primjerima te je u tome vrijednost ove aplikacije. Osim koncepata djeca se vrlo rano upoznaju i s matematičkim jezikom (više, manje, isto, različito) koji ponekad može biti zbunjujući. Mnoge riječi su neuobičajene ili imaju drugačije značenje u svakodnevnom životu a usvajanje matematičkih izraza i simbola od velike je važnosti za učenje matematike.

 

Upotreba aplikacije

Matematička igraonica je namijenjena djeci urednog razvoja predškolskog i školskog uzrasta, ali i djeci s teškoćama, odnosno odstupanjima u razvoju. U prilog tome govori prilagodba jednobojne pozadine kao i prilagodba slova i brojki koje olakšavaju savladavanje edukativnih materijala navedenoj skupini djece (djeci s teškoćama čitanja, pisanja i računanja).

Aplikacija sadrži jednostavno i intuitivno korisničko sučelje u kojem korisnik može odabrati jednu od četiri skupine igara koje odgovaraju zadacima prepoznavanja, otkrivanja, razvrstavanja i brojanja. Svaka skupina sadrži niz igara koje omogućuju dva tipa interakcije s korisnikom.

Postavke aplikacije omogućuju korisniku prilagodbu složenosti aplikacije u smislu raspona brojeva s kojima korisnik rukuje te oblika ponuđenog odgovora (simbol ili broj). Uz navedeno, u postavkama aplikacije postoji mogućnost prilagodbe pozadinske slike aplikacije s više ili manje grafičkih elemenata i detalja.

Prvim tipom interakcije korisnik napreduje kroz igru odabirom i dodirom simbola koji predstavlja točan odgovor između ponuđenih.

Drugi tip interakcije zahtijeva od korisnika da simbol koji predstavlja točan odgovor dodirom i povlačenjem postavi na
odgovarajuće mjesto. Uspješan i neuspješan odabir pogrešnog simbola popraćeni su reprodukcijom odgovarajućeg zvučnog zapisa.

Aplikacija prati korisnikov uspjeh sustavom nagrađivanja tako da za svaki točan odgovor korisnik skuplja nagrade u obliku bodova.

 

Plakat aplikacije u PDF obliku možete preuzeti klikom na sliku niže.