ICT-AAC Pisalica

ICT-AAC Pisalica

Aplikacija ICT-AAC Pisalica olakšava učenje pravilnog pisanja velikih tiskanih slova (grafema) koje nije dovoljno zastupljeno u dostupnim aplikacijama. Poznato je da je poznavanje i imenovanje slova, uz fonološku svjesnost, jedan je od najznačajnijih pretkazatelja spremnosti za poduku čitanja. Osim samog imenovanja slova, od djece se već početkom školovanja očekuje da savladaju pravilnu orijentaciju pisanja slova te pravilo pisanja za svako slovo. Međutim, djeca predškolske dobi često sama pokušavaju pisati slova prema primjerima koja vide u svojoj okolini (primjerice iz slikovnica, novina, s jumbo plakata). Nerijetko djeca tako upamte pogrešnu orijentaciju slova (poznato kao zrcalno pisanje) ili pogrešni smjer pisanja. Takav pogrešno naučen način pisanja često je teško ispraviti. Aplikacija je namijenjena djeci predškolske i školske dobi.

 

Aplikacija je dostupna putem web preglednika na poveznici.

 

Opširnije...

ICT-AAC Jezična gradilica

ICT-AAC Jezicna Gradilica

ICT-AAC Jezična gradilica je jedina od ICT-AAC aplikacija koja je namijenjena poticanju morfološkog razvoja djece predškolske dobi. Primjerena je za djecu s urednim jezičnim sposobnostima, te svakako za djecu s teškoćama u jezičnom razvoju. Aplikacija omogućava korisnicima da im se na vizualno atraktivan i zabavan način približe gramatički morfemi za imensku i glagolsku množinu. Prednost aplikacije je mogućnost njezinog korištenja u različitim kontekstima (npr. predškolskim ustanovama i u obiteljskom okruženju).

 

Aplikacija je dostupna putem web preglednika na poveznici.

 

Opširnije...

ICT-AAC Koliko je sati

ICT-AAC Koliko je sati

Još od predškolske dobi djeca se susreću s vremenskim pojmovima prije i poslije, jučer, danas i sutra, nabrajaju pojmove kao što su dani u tjednu i godišnja doba te mogu pravilnim kronološkim redoslijedom ispričati niz doživljaja ili prepričati priču koju su čula. Unatoč tome, djeci je vrlo teško shvatiti koncept vremena kao kontinuuma u kojem svaki događaj ili vrijeme između događaja traju određen period te da se to može izmjeriti i precizno izraziti satima, minutama i sekundama.

Aplikacija ICT-AAC Koliko je sati namijenjena je djeci s teškoćama u razvoju, ali i djeci urednog razvoja za poticanje snalaženja u vremenu pomoću iskazivanja trajanja događaja u vremenskim jedinicama. Također, uporabom aplikacije učvršćuju se veza brojke i količine te općenito pojma količine te poboljšava razumijevanje slijeda događaja u vremenu.

Aplikacija je dostupna putem web preglednika na poveznici.

 

Opširnije...

ICT-AAC Učimo boje

Učimo mjere

Učimo boje interaktivna je aplikacija osmišljena kao motivacija i svojevrsni alat za upoznavanje s bojama. Namijenjena je djeci s višestrukim teškoćama iako aplikaciju mogu koristiti i djeca tipičnog razvoja. Aplikacija se temelji na korištenju audiovizualnih elemenata bliskih djeci s naglaskom na jednostavnost i jasnu prepoznatljivost. U glavnom izborniku ponuđene su četiri razine progresivne težine (Prepoznavanje boje, Razlikovanje boje, Otključavanje vrata, Dominantna boja) kojima je cilj na zabavan način olakšati učenje, prepoznavanje i razlikovanje boja. Korisnik dodatno može u postavkama aplikacije odabrati boje koje želi koristiti u aplikaciji, glas, prikaz teksta te prilagođeni način korištenja koji mijenja određene parametre aplikacije čime se aplikacija prilagođava zahtjevima djece s višestrukim teškoćama. Aplikacija je razvijena u suradnji sa stručnim timom Specijalne bolnice za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra kako bi zahtjevi za izgled i funkcionalnost aplikacije bili prilagođeni djeci s višestrukim teškoćama.

 

Aplikacija je dostupna putem web preglednika na poveznici.

Upotreba aplikacije

Prva od četiri ponuđene igre u glavnom izborniku je igra pod nazivom Prepoznavanje boja u kojoj se korisniku prikazuje mrlja obojana određenom bojom. Klikom na mrlju izgovara se boja, a klikom na tipku u desnom gornjem kutu prelazi se na sljedeću boju. Sljedeća igra je igra pod nazivom Razlikovanje boje u kojoj korisnik najprije odabire lik životinje s kojim želi igrati igru. U igri se ispod lika životinje nalaze tri ponuđene boje od kojih je moguće odabrati jednu kojom će se lik obojati. Klikom na lik životinje se izgovara boja u koju je lik obojan, a klikom na tipku u desnom gornjem kutu omogućeno je ponovno bojanje lika. Treća igra je igra pod nazivom Otključavanje vrata u kojoj se korisniku prikazuje dvorac čija su vrata obojana u određenu boju, a ispod dvorca su prikazana tri različito obojana ključa. Cilj igre je otključati vrata odgovarajućim ključem (ključem obojanim istom bojom kao i vrata). Klikom na vrata se izgovara boja kojom su vrata obojana. Posljednja igra je igra pod nazivom Dominantna boja čiji cilj je spojiti životinju s odgovarajućom bojom, tj. odvući životinju na odgovarajuću mrlju. Za sve igre je moguće u postavkama odabrati koje boje će se prikazivati te glas (ženski ili muški) koji izgovara boju. U postavkama je također moguće uključiti opciju za prilagođeni način korištenja koja aktivira svojstvo kojim se tipke za natrag i za resetiranje aktiviraju dugim pritiskom čime se aplikacija prilagođava zahtjevima djece s višestrukim teškoćama.

Aplikacija Pričajmo slikama

Živimo u svijetu u kojem se intenzivno komunicira. Govorom, tekstom i video porukama.

Jeste li čuli za potpomognutu komunikaciju?

Znakovni jezik ste sigurno vidjeli, no znate li da postoje dogovoreni grafički simboli za komunikaciju?

Znate li da se koriste u svakodnevnom životu, da ih i sami ponekad koristite kad u poruke stavljate emotikone, ali i da neke osobe komuniciraju uz pomoć simbola?

Zaigrajte ovu zanimljivu igru i saznajte još ponešto o potpomognutoj komunikaciji! (poveznica)

Igra je razvijena na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u timu studenata na predmetu Diplomski projekt u ak. godini 2017/2018, uz stručne savjete suradnika sa Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.

HAKOM Kviz

U okviru suradnje "Pogled u budućnost" HAKOM-a i Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER) Sveučilišta u Zagrebu razvijena je web-aplikacija u formi interaktivnog kviza znanja o pravima i pristupačnosti na Internetu.

Cilj aplikacije je edukacija i podizanje svijesti o barijerama s kojima se susreću osobe s invaliditetom te o načinima kako se te barijere mogu umanjiti pravilnim dizajnom sjedišta weba.

U početnom dijelu aplikacije navedeni su osnovni pojmovi o pristupačnosti i upozorava se na veliki broj osoba s invaliditetom te barijerama s kojima se oni susreću pri korištenju Interneta.

Pokretanjem kviza znanja korisnik provjerava svoje znanje o općim pravima korisnika elektroničkih komunikacija te posebno o pravima osoba s invaliditetom.

Tijekom rješavanja kviza znanja korisnik može uključiti simulacije motoričkih, vizualnih ili kognitivnih poteškoća i na taj način dobiti dojam kako ove stranice vide osobe s različitim poteškoćama. Pri tome se na ekranu prikazuje opis poteškoće koja se simulira, kao i smjernice web dizajnerima na koji način da pravilnim dizajnom implementiraju pristupačne stranice i smanje barijere za korisnike koji imaju prikazane poteškoće.

Kviz također ima mogućnost odabira crno bijelog dizajna svih stranica s najvećim kontrastom pozadine i teksta, mogućnost povećanja veličine teksta, ozvučen je i prilagođen pokretanju u preglednicima malih pokretnih uređaja.

Kvizu možete pristupiti na slijedećoj poveznici.

Aplikacija Vizualni raspored

Vizualni raspored je sustav vizualne podrške koji prikazuje aktivnosti prema redoslijedu kojim će se te aktivnosti odvijati. Upotreba rasporeda uključuje pokazivanje i uzimanje slike s ploče kada je vrijeme za neku aktivnost ili korak unutar aktivnosti te stavljanje u kutiju na kojoj piše „gotovo“ kada je određeni korak izvršen.

Rasporedi omogućuju planiranje zamijeniti s nadolazećih aktivnosti te na taj način potiču djetetovu samostalnost u izvođenju niza aktivnosti. Rasporedi prikazuju aktivnosti prema redoslijedu kojim se te aktivnosti odvijaju i na taj način potiču vještine sekvencioniranja.

Rasporedi osiguravaju predvidljivost i konzistentnost, povećavaju razumijevanje onoga što slijedi, očekivanja čine jasnijima, a okruženje za učenje strukturiranim. Zbog toga njihova primjena olakšava između aktivnosti, smanjuje nepoželjna ponašanja te reducira anksioznost.

Aplikacija Vizualni raspored dostupna je putem web preglednika na poveznici.

ICT-AAC Glaskalica

ICT-AAC Glaskalica

Aplikacija ICT-AAC Glaskalica pomaže pri savladavanju fonološke svjesnosti koja predstavlja jednu od osnovnih predvještina čitanja. U tom smislu uključuje prepoznavanje prvog, zadnjeg ili svih glasova riječi. Kako bi se omogućilo postepeno učenje, aplikacija zadatke razlikuje prema složenosti riječi.

Ukupno, korisnici imaju na raspolaganju šest mogućih ”težina” igre u okviru kojih pogađaju glasove na više od 200 odabranih riječi. Uz svaku zadanu riječ korisnicima se prikazuje sličica koja predstavlja pojam koji odgovara zadanoj riječi. Omogućeno je i izgovaranje cijele riječi kao i slovkanje riječi glas po glas.

Uz postojeće inačice aplikacije za operacijske sustave Apple iOS i Android, od sada je dostupna i aplikacija koja se pokreće u pregledniku weba. Novost u ovoj verziji aplikacije jest poseban mod za slijepe i slabovidne kojem možete pristupiti putem postavki. Za korištenje preporučamo preglednik Chrome, a aplikaciju možete pokrenuti ovdje.

 

 

Saznajte više...

ICT-AAC Matematička igraonica

ICT-AAC Matematička igraonica

U matematičkom opismenjavanju svoj doprinos daje aplikacija ICT-AAC Matematička igraonica kojom se potiče razvoj matematičkih (pred)vještina (razumijevanje postojanja objekta, sposobnost prepoznavanja i razlikovanja količine, manipulacija brojevima, razumijevanje redoslijeda brojeva te općenito razumijevanje brojevnog sustava).

Jasna je veza između jezičnih i matematičkih sposobnosti i poznato je da se mnoga matematička znanja usvajaju znatno prije početka formalne poduke. Djeci je jednostavnije razumjeti matematičke koncepte ako su ih imali prilike iskusiti na konkretnim primjerima te je u tome vrijednost ove aplikacije. Osim koncepata djeca se vrlo rano upoznaju i s matematičkim jezikom (više, manje, isto, različito) koji ponekad može biti zbunjujući. Mnoge riječi su neuobičajene ili imaju drugačije značenje u svakodnevnom životu a usvajanje matematičkih izraza i simbola od velike je važnosti za učenje matematike.

 

Opširnije...

ICT-AAC Matematički vrtuljak

ICT-AAC Matematički vrtuljak

Jedna od najpopularnijih aplikacija projekta ICT-AAC, do sada namijenjena isključivo Apple iPad uređajima, od sada je dostupna korisnicima svih uređaja putem preglednika weba.

VAŽNO  - Preporučamo korištenje preglednika Chrome. Za ispravno prikazivanje aplikacije razlučivost ekrana mora biti barem 1024x600 piksela i prozor preglednika treba biti proširen preko cijelog ekrana.

Aplikaciju možete igrati ovdje.

 

Opširnije...